Visie

Kritisch zijn op ELKAAR

ELKAAR VERSTERKEN EN BETER MAKEN

EN LEREN VAN ELKAAR, SAMEN TOT EEN ONTWERP KOMEN

SPECIALITEITEN

 

  • CONCEPTEN

    90%

  • GRAFISCH DESIGN

    95%

  • INNOVATIEF

    67%

  • CONTEXT GERICHT

    76%

  • KOFFIE

    88%

Mijn nummers

2

Internationale projecten

5

Projecten bij gemeenten

36

Koppen koffie per dag

618 m2

schetsrollen

 

Wereldbeeld

Mijn wereldbeeld is net als een schilderij. Ten eerste staan wij allemaal voor verschillende kleuren die samen op het schilderij staan. Er zijn immens veel kleuren op deze wereld en samen vormen deze kleuren bepaalde tinten, groepen die iets overeen hebben met elkaar. Dit zijn cultuurgroepen die goed weten wat ze samen kunnen bijdragen en ook waar ze de ander hard voor nodig hebben. In de maatschappij van tegenwoordig zijn wij voornamelijk bezig met onze eigen kleur en het versterken daarvan. Het individualisme: waarin wij gedwongen worden ons uniek te maken en al onze sterke punten zoveel mogelijk in te zetten.
Filosofie

Als je wat hierboven staat toespitst op de economische markt dan zien wij eigenlijk hoe de consument steeds meer de producten bepaalt die op de markt verschijnen. De een wil een gele I-pad terwijl de andere een rode wil hebben. Dit verschijnsel plaatst men onder individualisme waarbij iedereen probeert uniek te zijn.
Dit kan ook in ruimtelijke leefomgeving: laten zien wie of wat je bent, of waar je voor staat, of wat je mooi vindt. Dit gebeurt in het klein bij een keuken-onderneming waarbij je de handvatten van de kastjes kunt uitzoeken en de textuur van de buitenkant van het kastje kunt samenstellen. Maar vaak is er niets voor de mensen die hun eigen keuken in hun hoofd hebben zitten en dit graag willen vertalen naar een product. In dit gat wil ik als creatief persoon springen en met mijn grafische vaardigheden de consumenten helpen aan hun ontwerp en uiteindelijk product.

Tijdgeest / (mega-)trend

Individualisme
Bij individualisme staat de unieke persoon in het middelpunt. Bij het collectief is de gemeenschap het middelpunt. Dit komt tot uiting in vooral de persoonlijke aandacht die wij willen krijgen op ons eigen niveau van gaven, talenten, gedrag en karakter.

Sociale druk.
Je moet jezelf tegenwoordig overal laten zien en van alles wil men weten wat je ervan vindt. Altijd moet jij je mening paraat hebben en je moet overal iets van vinden. Hierdoor heeft ook iedereen een persoonlijke pagina waarop hij of zij zijn mening kan geven over van alles en nog wat